Internet jako źródło informacji

55

Sieć to nierealna przestrzeń wypełniona różnego rodzaju wiadomościami. Niektóre z nich nie są, jednak godne uwagi oraz zgodne ze stanem rzeczywistym. Jak w takim razie odróżnić niepoprawne od dobrych? Pierwsza oraz najistotniejsza rzecz to wyszukiwanie tylko wiadomości pochodzących z dobrych miejsc. Jeśli na przykład pisząc duży tekst bazujemy na znalezionym w Sieci tekście należy zobaczyć czy ma on bibliografię. Jeśli tak oznacza, że jest godny zainteresowania. Oprócz tego należy liczyć się z tym, że wiadomości w wirtualnej przestrzeni czasami fałszowane są zmyślnie. Musimy, więc umieć określić, jakie wiadomości można wybrać do swoim felietonie a które nie. Jeżeli Sieć nas przeraża powinniśmy zdecydować się na inne źródła. Sporo ciekawych wiadomości publikuje także telewizja i prasa. W chwili wyszukiwania jakichkolwiek wiadomości należy zweryfikować też prawa autorskie. Większość publikowanych artykułów okazuje się być nimi objęta. Jeśli więc użyjemy gdzieś felieton skopiowany należałoby liczyć się z konsekwencjami, nawet pieniężnymi. Media są nam oczywiście bardzo pomocne, jednakowoż czasami mogą okazać się po prostu zgubne. Jest to kwestia istotna, której nie należy bagatelizować.

Comments are closed.

Październik 2019
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
  • Marketing i zarządzanie

    Marketing i zarządzanie

    Bardzo często do niedawna słyszeliśmy że ktoś z naszych znajomych, bliskich studiuje na kierunku: marketing i zarządzanie. W pewnym okresie był to jeden z najbardziej obleganych kierunków, gdyż łatwo było ukończyć taką szkołę i uzyskać odpowiedni stopień naukowy. Duża ilość osób studiujących na tym samym kierunku w całej Polsce spowodowała, że o pracę po tym …Read More »
  • Wiedza w starciu ze światem

    Wiedza w starciu ze światem

    reklama bardzo zmieniająca się gałąź nowoczesnego świata, wielkie możliwości jakie wpływają na podejmowane przez klientów w codziennym życiu decyzje. Czy zastanawiamy się idąc do sklepu który produkt jest bardziej wartościowy, jaka kawa jest dłużej prażona, albo ile kalorii ma dana czekolada. Czasami tak, jednak częściej w naszym zabieganym świecie skłaniamy się ku pewnej rozpoznawalności marek, …Read More »
  • Naciągana prawda w reklamach

    Naciągana prawda w reklamach

    Pozornie celem reklamy jest tylko zaprezentowane potencjalnemu odbiorcy charakteru danego produktu. Tak naprawdę, jednak reklama działa bardzo zachęcająco. Pokazywane są w niej w większości po prostu niepoprawne informacje, towar okazuje się być stawiany w zbyt pozytywnym świetle, pokazywany jest nierealistycznie. Dlatego trzeba, po prostu odnosić się do reklam z właściwym dystansem. Z rzeczywistym stanem oraz …Read More »